FAQ – Töölö Towers

Useimmin kysytyt kysymykset

Majoittuminen, varauksen teko ja muokkaus 

Kuka voi majoittua kohteessa Töölö Towers ja kuinka voin varata
majoituksen?

Kohteessamme Töölö Towers voit majoittautua yksityis- tai yritysasiakkaana. Yksityishenkilönä varauksen voi tehdä suoraan verkkosivuillamme online- varausjärjestelmämme kautta täyttämällä ajantasaiset henkilötiedot sekä varmentamalla maksutiedot järjestelmäämme.

Varaa majoitus: https://unihome.fi/varaa

Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä varausta.

Mitä jos minulla on ongelmia varausta tehdessäni?

Ota rohkeasti yhteys myyntitiimiimme: sales@unihome.fi tai soita meille +358 29 412 4727.

Myyntitiimimme on paikalla arkisin kello 9:00 – 16:30.

Mitä majoituksen hintaan kuuluu?

Varauksen perushintaan kuuluvat valitsemasi huoneisto, sekä kaikkien vieraiden käytössä olevat yhteiset tilat ja pesula. Vastaanotto palvelee päivittäin kello 8:00-22:00 A-tornin ensimmäisessä kerroksessa. Majoituksen hintaan kuuluu myös aamiainen ja saunan käyttö aukioloaikojen puitteissa. Yli viikon majoittumiseen sisältyy lisäksi viikoittainen siivouspalvelu. Tutustu palveluihin.

Voinko majoittua lemmikin kanssa?

Lemmikit ovat tervetulleita majoittumaan alkaen hintaan 10,00 € / yö tai 30,00 € /kk Lemmikkihuoneemme sijaitsevat 2. kerroksessa. Mainitsethan varauksessasi, että matkustat lemmikin kanssa.

Huomioithan, että lemmikkihuoneita on saatavana rajoitetusti ja osaan huoneluokkia lemmikkejä ei voi tuoda. Myyntipalvelumme auttaa mielellään osoitteessa sales@unihome.fi tai puhelimitse +358 29 412 4727.

Kuinka hinnoittelu toimii?

Lyhytaikainen varaus on verrattavissa tavalliseen hotellivaraukseen.

Huoneiston hintaan vaikuttavat huoneiston koko sekä varauksen peruutusehdot. Lyhytaikaisen varauksen maksu veloitetaan aina varauksen alkaessa. Pidemmän varauksen hinnoittelu perustuu majoituksesi kestoon; mitä pidempään majoitut, sitä edullisempi hinta on per yö. Pidemmän varauksen ensimmäinen maksu veloitetaan aina varauksen yhteydessä tai sisään kirjautuessa.

Voit maksaa varauksesi online-varausjärjestelmässämme pankki- tai luottokortilla. Voimme myös lähettää varauksesta maksulinkin jokaisen alkavan kalenteri kuukauden ensimmäinen päivä. Varauksen voi myös maksaa kortilla tai käteisellä vastaanotossa.

Voinko perua varaukseni?

Lyhytaikaisiin varauksiin on erikseen peruutusehdot, jotka ovat asiakkaalla jo tiedossa, ennen kuin varaus on vahvistettu eli maksettu.

Olethan yhteydessä majoituskohteeseen sähköpostitse peruutukseesi liittyen. Voit kysyä lisätietoja varauksestasi ja peruutusehdoista sähköpostitse osoitteessa sales@unihome.fi.

Suosittelemme matkustajille henkilökohtaista matkavakuutusta (myös Suomessa asuville). Näin voit hakea korvausta yllättäviin ja ennalta arvaamattomiin kuluihin ja menetyksiin.  

Saanko tuoda vieraita huoneistooni? Saavatko vieraat käyttää
majoitukseen kuuluvia tiloja ja palveluita?

Voit tuoda vieraita kohteeseen Töölö Towers ja vieraat voivat käyttää suurinta osaa yhteisistä tiloista ja palveluista seurassasi muut naapurit huomioiden.

Saunapalvelut ovat majoitusasiakkaiden vieraiden käytössä erillistä maksua vastaan (yöpymismaksu).

Vieraat voivat myös yöpyä luonasi. Jos vieraasi viipyy luonasi, tulee asiasta kuitenkin sopia erikseen henkilökunnan kanssa.

Huomaathan myös, ettei väliaikaisten vieraiden määrä saa ylittää huoneelle määritetyn henkilömäärän maksimikapasiteettia. 

Huomioithan, että juhlien järjestäminen on kiellettyä. 

Tarkistathan vieraille avoimet palvelut henkilökunnaltamme vastaanotostamme tai sähköpostitse osoitteessa reception@unihome.fi.

Voinko maksaa varauksen vasta saapuessa?

Voit! Varatessasi huoneesi verkkosivujemme kautta voit maksaa varauksesi sisäänkirjautumisen yhteydessä.  

Korttitiedot kysymme ainoastaan, jotta voimme varmentaa varauksen.

Mitä maksuvaihtoehtoja on saatavilla?

Kohteessamme voit maksaa kortilla tai käteisellä. 

Hyväksymme kaikki yleisimmät eurooppalaiset maksukortit ja American Express sekä Alipay- kortit. 

Voit maksaa myös Apple Pay:lla ja Google Pay:lla.

Emme voi ottaa vastaan Nordean MobilePay- maksuja tai Pivo Wallet-maksuja, emmekä vastaanota shekkejä.

Laskutus on mahdollista ainoastaan Suomeen ja yrityssopimusasiakkaillemme.  

Voinko varata huoneiston yrityskäyttöön tai yrityksen nimiin?

Huoneiston voi varata joko yksityis- tai yritysasiakkaana.

Olethan yhteydessä yritysmyyntiimme sales@unihome.fi niin autamme varauksessasi.

Ilmoitathan varausta tehdessä Y-tunnuksen (ALV-numeron), yrityksen toimihenkilön nimen sekä laskutusohjeet. Laskutus on mahdollista ainoastaan yrityksille. 

Ilmoitathan erikseen majoittujien nimet, yhteystiedot, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. 

Voinko saada asumistukea asuessani Töölö Towerissa?

Kelan yleistä asumistukea ei myönnetä Töölö Towersissa asuville.

Voinko lyhentää tai pidentää varaustani? 

Olethan yhteydessä myyntitiimiimme varauksen lyhentämis- tai pidentämiskysymyksissä. 

Varausta voi pidentää saatavuuden mukaan.

Mikäli varausta toivotaan lyhennettävän, asiakkaalle ei palauteta maksuja käyttämättömistä öistä peruutusehtojemme mukaisesti. 

Voinko nähdä huoneistoa ennen varauksen tekoa?

Huoneisiimme voi tutustua verkkosivujemme kautta ja sieltä löytyvän informaation avulla. Mikäli sinulla on tarkentavia kysymyksiä, joihin et ole löytänyt vastausta, voit ottaa yhteyttä meihin sales@unihome.fi, vastaamme mielellämme kysymyksiin ja esittelemme huoneistoja tarvittaessa.

Mitä jos tarvitsen lisää varastointitilaa?

Tarjoamme vieraillemme lisäpalveluna laukkuvarastotiloja.

Asiakkaamme voi valita vapaan häkin ja säilyttää tavaroita siellä majoittautumisen ajan. Asukas on vastuussa varaston lukitsemisesta ja sen sisällöstä.

Asiakkaamme voi myös majoituksen jälkeen vuokrata varastotilan käyttöönsä väliaikaisesti, hintaan 30 € / kuukausi edellyttäen olemassa olevaa uutta varausta.

Varastotilan varaus hoidetaan paikan päällä vastaanotossamme.

Olen liikkeellä autolla, minne voin pysäköidä autoni?

Kohteessa Töölö Towers on kaksi parkkihallipaikkaa, jotka ovat ennakkoon varattavissa vastaanotostamme: reception@unihome.fi  tai soittamalla +358 29 412 4555. Ajankohtaiset hinnat sekä saatavuuden voit varmistaa samalla vastaanotostamme. 

Pohjoisen Hesperiankadun varressa on pysäköintipaikkoja ja ne ovat maksullisia arkisin vyöhyke 2:ssa. Huomioithan erikseen vyöhyke 1:sen, jossa pysäköinti on maksullista myös lauantaisin. Lisätietoja https://www.hel.fi/fi/kaupunkiymparisto-ja-liikenne/pysakointi/pysakointipaikat-hinnat-ja-maksutavat.

Pihalla pysäköinti ei ole sallittua.

 

Tarvitsenko kotivakuutusta?

Et tarvitse kotivakuutusta Töölö Towersissa asumiseen.  

Suosittelemme silti hankkimaan matkavakuutuksen tai matkatavaravakuutuksen ennalta-arvaamattomien vahinkojen korvaamiseen.

Voinko tehdä muuttoilmoituksen Töölö Towersiin?

Et voi tehdä muuttoilmoitusta Töölö Towers kohteeseemme, joten et voi ilmoittaa huonettasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi. Jos sinun tarvitsee tehdä lakisääteinen muuttoilmoitus voit ilmoittaa kohteemme postinumeron ja valita ‘’ei vakituista asuntoa’’ näin ollen saat kaikki kunnan palvelut.

Osoitteenmuutoksen pystyt tekemään meille, postisi löytää siis perille.

Paljon infoa muuttoilmoituksesta ja osoitteenmuutoksesta löydät osoitteessa: https://dvv.fi/usein-kysyttya-muutoista

Voiko laukut jättää säilytykseen majoittumisen jälkeen?

Laukut on mahdollista jättää lyhytaikaiseen säilytykseen vastaanottoon aukioloaikojen puitteissa.

Voinko vaihtaa huoneistoa kesken varauksen?

Voit! Mikäli haluat vaihtaa huoneluokkaa kesken varauksen, olethan yhteydessä vastanottoomme tai myyntitiimiimme.

Vaihdosta aiheutuvat lisämaksut tulee suorittaa vaihtotilanteessa.

Voinko vaikuttaa huoneeni sijaintiin tai näköalaan?

Voit! Olethan yhteydessä vastaanottoomme reception@unihome.fi ja kerro meille, haluatko huoneen rauhalliselta sisäpihan puolelta tai kenties näkymän merelle. 

Huomioithan, että tietyissä huoneluokissa ei voi vaikuttaa näköalaan.

Löytyykö kohteessa Töölö Towers vauvanvuoteita?

Kyllä löytyy! Olethan yhteydessä vastaanottoomme reception@unihome.fi ja kerro meille tarkemmat tiedot vauvanvuoteen tarpeesta.

Tarjoaako Töölö Towers lentokenttäkuljetuspalvelua?

Töölö Towers ei tarjoa lentokenttäkuljetusta. Voit tilata taksikuljetuksen ennakkoon lentokentältä tai kävellä taksien alueelle lentokentällä.

Julkisella liikenteellä voit matkustaa myös Helsingin päärautatieasemalle. Päärautatieasemalta voit matkustaa Töölöön raitiovaunulla. Löydät reitit ja aikataulut osoitteesta: www.hsl.fi.

Sähköinen sisäänkirjautuminen

Miksi minun tulee tehdä sähköinen sisäänkirjautuminen?

Pyydämme asiakkaitamme tekemään sähköisen sisäänkirjautumisen, jotta voimme sujuvoittaa sisäänkirjautumisprosessia vastaanotossamme. Täten pääset majoittautumaan joustavasti.  

Mikäli olet saapumassa majoittautumaan kello 22:00 jälkeen, on sähköinen sisäänkirjautuminen pakollinen, jotta voimme toimittaa huone- ja henkilökohtaiset tiedot oikealle taholle.

Mikäli sähköistä sisäänkirjautumista ei ole tehty ja saavut paikan päälle kello 22:00 jälkeen, aiheutuu tästä lisämaksuja.

Olen maksanut jo varauksen, miksi minun täytyy antaa korttitiedot?

Pyydämme korttitietosi ainoastaan vakuudeksi. Emme veloita mitään ylimääräistä kortiltasi, ellei huoneessa tapahdu esim. irtaimiston vahingoittumista, sääntöjen rikkomista tai muuta, joka vaatii ylimääräisen korvauksen maksamista.  

Emme veloita korttia koskaan ilman asiakkaan lupaa. (Maksupalvelulaki 30.4.2010/290, 62 §)

Miksi minun pitää antaa henkilötiedot, vaikka asun Suomessa?

Kysymme henkilötietoja (sosiaaliturvatunnusta tai henkilökortin tai passin numeroa) ainoastaan, jotta voimme tarkistaa majoittujan henkilöllisyyden tai kansallisen vaaratilanteen sattuessa voimme luovuttaa tiedot Suomen viranomaisille ja turvallisuuspalveluille. Suomen laki vaatii, että majoitustoiminnan harjoittajan tulee tehdä ilmoitus majoitusliikkeeseen saapuvasta matkustajasta.

Entä jos en halua tai voi tehdä sähköistä sisäänkirjautumista?

Ei hätää, sinun tulee vain saapua vastaanottoomme sen aukioloaikojen puitteissa, niin voimme suorittaa manuaalisen sisäänkirjautumisen ja matkustajailmoituksen täyttämisen. 

Esteettömyys

Onko kohteessa Töölö Towers esteettömiä huoneita?

Huoneemme eivät ole virallisesti esteettömiä, mutta kohteessamme on huoneita, joissa voi liikkua pyörätuolilla ja kävelykepeillä.

Huoneeseen suositellaan avuksi henkilökohtaista avustajaa.

Yleisissä tiloissa, auloissa, käytävillä ja huoneissa on ovikynnykset (1,5 cm maksimissaan).

Yleisissä tiloissa ja käytävillä on esteettömiä WC-tiloja, mutta yleisissä tiloissa, auloissa, käytävillä ja huoneissa ei ole tukikahvoja tai käsikaiteita. Kylpyhuoneissa ei ole avustusjakkaroita tai istuimia. 

Kohteessamme ei ole induktiosilmukkaa.

Esteettömissä huoneissa on huomioitu tila pyörätuolille sängyn ja kalusteiden välillä. Huoneissa ei ole nostolaitetta eikä huoneistamme löydy kylpyammeita.

 

Sisäänkirjautuminen 

Voinko kirjautua sisään aikaisemmin kuin kello 15:00?

Mikäli varaustilanne sen sallii, on aikainen sisäänkirjautuminen mahdollista toteuttaa. Voit tiedustella aikaisempaa sisäänkirjautumista vastaanotostamme saapumispäivänä. 

Jos esimerkiksi saavut jo puoliltapäivin, ja huone on jo ehditty siivota, voimme luovuttaa huoneen aikaisemmin käyttöösi.

Voiko toinen henkilö suorittaa sisäänkirjautumisen puolestani?

Olethan yhteydessä vastaanottoomme, jotta saamme tietoon toisen osapuolen henkilötiedot, ja voimme suorittaa sisäänkirjautumisen hänen kanssaan.

Huomioithan, että maksu varauksesta tulee olla suoritettuna, jotta sisäänkirjautuminen voidaan suorittaa.

Olen saapumassa kello 22:00 jälkeen. Miten pääsen kirjautumaan sisään?

Ilmoitathan vastaanottoomme reception@unihome.fi.  arvioidun saapumisajan ja mikäli olet lentämässä Helsinkiin, lennon numeron ja arvioidun laskeutumisajan. 

Vastaanottomme sulkeuduttua kello 22:00, lähetämme sinulle erikseen sisäänkirjautumisohjeet ja koodin pääoviin sekä avainten noutoboksiin, joka sijaitsee hotellin aulassa. Voit noutaa avaimen koodin avulla. Avain käy pääoviin (ei hätäpoistumisteiden oviin) ja huoneen oveen. 

Löydät huoneesi numeron samasta viestistä, jossa sait koodin. Olethan tarkka huoneesi sijainnista. Avain noudetaan A-tornista, mutta huoneesi voi sijaita B-tornissa tai C-rivitaloissa, jonne on oma sisäänkäynti ulkokautta. 

Emme lähetä avaimen noutokoodia, mikäli saavut vastaanoton ollessa auki.

Uloskirjautuminen

Voinko uloskirjautua myöhemmin kuin klo 11.00?

Myöhäinen uloskirjautuminen on mahdollista lisämaksusta 20 € / tunti varaustilanteen sen salliessa.

Ilmoitathan vastaanottoomme ennakkoon myöhäisestä uloskirjautumisesta. 

Tuleeko minun siivota huoneisto majoittautumisen jälkeen?

Asiakkaidemme tulee tiskata likaiset astiat ja muistaa ottaa mukaan kaikki henkilökohtaiset tavarat, mukaan lukien ruuat.

Asiakkaiden tulee myös varmistaa, että jääkaappi on tyhjä ja puhdas.

Pidempiaikaisissa varauksissa, tulet saamaan erillisen ohjeistuksen loppusiivousta koskien vielä ennen lähtöpäivääsi. 

Mihin palautan huoneiston avaimen?

Huoneiston avaimet palautetaan vastaanottoon aukioloaikoina klo 11.00 mennessä.

Jos vastaanotto on kiinni, voit pudottaa avaimen vastaanoton edessä olevaan harmaaseen postilaatikkoon.

Voit tarvittaessa pudottaa postilaatikkoon myös täytetyn matkustajailmoituksen.

Huoneistojen kaluste- ja varustetaso

Voinko vaihtaa huoneistoni kalustusratkaisua?

Huoneistojen kalustusratkaisua ei ole mahdollista muuttaa. Oman irtaimiston tuominen on mahdollista huoneistoon, mutta Töölö Towers ei ota vastuuta asiakkaan irtaimistosta. 

Millainen varustetaso huoneistoissa on?

Huoneistomme ovat täysin kalustettuja. Valikoimaamme ei kuulu kalustamatonta ratkaisua.

Täysin kalustetun huoneiston varusteluun kuuluvat sänky tai sängyt, yöpöydät ja -valaisimet, tyynyt, peitot, pöytä ja tuolit, säilytystilat, valaistus, TV, Wi-Fi, Ethernet mahdollisuus, perustasoiset kodinkoneet (joko omat tai yhteiskäytössä olevat), kodintekstiilit (pyyhkeet, lakanat, verhot ja matot) sekä pienet käyttötavarat (ruoanlaitto- ja ruokailuvälineet omassa tai yhteiskeittiössä). Huoneistojen oleskelualue on kalustettu sohvalla ja/ nojatuoleilla.

Mitä kodinkoneita isommissa huoneistoissa on?

Isommissa huoneistoissa, joissa on oma keittiö, on mikroaaltouuni, jääkaappi, liesi ja uuni. Kahvinkeitin ja vedenkeitin kuuluvat myös varusteisiin. 

Viranomaiskysymykset

Voinko ilmoittaa Töölö Towersin vakinaiseksi asuinosoitteekseni?

Et pysty ilmoittamaan Töölö Towers kohdettamme vakituiseksi etkä tilapäiseksi asuinosoitteeksi sillä huoneemme ei ole rekisteröity asunnoiksi. Suomessa ei kuitenkaan ole välttämätöntä ilmoittaa vakinaista asuinosoitetta Digi- ja väestötietovirastolle, ja voit tästä riippumatta siirtää kotikuntasi kaupunkiin, jossa huoneistosi sijaitsee, mikäli oleskelusi täyttää muut vaadittavat ehdot. Näin voit normaaliin tapaan käyttää julkisia palveluita.

Mikäli sinulla ei ole muuta vakinaista asuinosoitetta Suomessa, voit ilmoittaa Digi- ja väestötietoviraston lakisääteiseen muuttoilmoitukseen osoitteeksesi kohteen postinumeron, ja erillisestä asuinosoitteesta poikkeavaksi postiosoitteeksi Töölö Towers -kohteen tarkan osoitteen huoneistonumeroineen.  

Mutta pystyt tekemään osoitteenmuutoksen, eli postisi löytää kyllä meille.

Voinko saada kaupungin asukaspysäköintitunnuksen?

Kohteessa Töölö Towers majoittuvat eivät voi saada kaupungin asukaspysäköintitunnusta. 

Lisätietoja pysäköinnistä löydät Helsingin kaupungin sivuilta.

Vaikuttaako majoittuminen kohteessa Töölö Towers pankki-,
puhelinliittymä- tai vakuutussopimuksiini?

Yli kuukauden kestävän majoittumisen ei pitäisi hankaloittaa sopimuksien solmimista.

Eri palveluntarjoajilla on lakisääteinen velvollisuus tunnistaa asiakkaansa, ja tyypillisesti tunnistamiseen riittää suomalainen henkilötunnus. Päivittäispalveluiden (kuten henkilökohtaiset pankkipalvelut, puhelinliittymä- ja vakuutussopimukset) osalta henkilötunnus riittää useimmiten tunnistukseksi. Joissakin tapauksissa (kuten kulutusluottohakemus tai uuden luottokortin tilaaminen) palveluntarjoajat vaativat myös vakinaisen asuinosoitteen ilmoittamista henkilötietojen tarkastamiseksi.  

Mikäli sinulla ei ole vakituista asuinosoitetta Suomessa, voi palveluntarjoajilla olla asiakkaan tunnistamiseen erilaisia poikkeuskäytäntöjä.

Useimpien palveluntarjoajien kohdalla asuinosoitteesta poikkeava erillinen postiosoite voi korvata vakituisen asuinosoitteen tunnistautumisessa. Tunnistautuminen voidaan tehdä myös esimerkiksi palveluntarjoajan asiakaspalvelun kautta tai paikan päällä palveluntarjoajan liikkeessä. Käytännöt vaihtelevat palveluntarjoajien kesken. Muistathan että et pysty ilmoittamaan Töölö Towersia vakituiseksi tai tilapäiseksi asuinosoitteeksi, ainoastaan postin voit siirtää meille, tarkistathan siis aina palveluntarjoajalta heidän omat vaatimuksensa koskien tilannetta. Jos sinun tarvitsee tehdä lakisääteinen muuttoilmoitus voit ilmoittaa kohteemme postinumeron ja valita ‘’ei vakituista asuntoa’’ näin ollen saat kaikki kunnan palvelut. 

Autamme vieraita mielellämme, voit kysyä apua henkilökunnaltamme vastaanotossa tai sähköpostitse osoitteessa reception@unihome.fi.

Ympäristöasiat

Otetaanko ympäristövaikutukset huomioon toiminnassa?

Teemme jatkuvasti töitä vähentääksemme tilojemme aiheuttamaa ympäristökuormitusta, tässä muutama esimerkki:

Kohteessa on Good Travel Seal ympäristömerkki, jolla mitataan kestävää kehitystämme ja vastuullisuutta.

Pyrimme osaltamme yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa vähentämään turhaa veden- ja energiankulutusta sekä päivittäisessä arjessa, että kiinteistön teknisissä toiminnoissa. Pyrimme pienentämään hiilijalanjälkeä ja päästöjä varmistamalla tehokkaan lämmityksen ja ilmastoinnin. Seuraamme energian kulutusta ja kannustamme myös asiakkaitamme miettimään energian kulutusta.

Töölö Towers kohteessamme on laaja jätteenkierrätysjärjestelmä ja siksi suurin osa jätteestä kierrätetään tai käytetään energiantuotantoon. Jätekatoksessa on jätelajeina sekajäte, muovi, pahvi, bio, paperi, lasi ja metalli. Asiakkaita kannustetaan lajittelemaan jätteet tarjoamalla useampi roska-astia useammalle eri jätelajille. Kaikissa huoneissa ja huoneistoissa on vähintään kolme jäteastiaa, jotta suurimmat jätelajit tulevat huomioiduiksi

Vastuullisuus on huomioitu aamiaisen valikoimassa esimerkiksi tarjoamalla 100 % kestävästi tuotettua kahvia sekä suomalaisia maitotuotteita, lihatuotteita ja kananmunia. Ruokahävikkiin kiinnitetään aamiaisravintolassa tarkasti huomiota, sillä syntyvä biojäte punnitaan päivittäin.

Ovatko tiloissa käytettävät pesuaineet ekologisia?

Tiloissamme käytettävät pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä ja samoin siivous- yhteistyökumppanimme on sitoutunut päivittäisessä toiminnassaan vähentämään ympäristön kuormitusta ja kiinnittämään huomiota kestävään toimintaan.

Liinavaatetoimittajamme on sitoutunut myös kestävän kehityksen edistämiseen, voit lukea lisätietoja heidän sivuiltaan: lindstromgroup.com/fi/yritys/vastuullisuus/