Majoittuminen, varauksen teko ja muokkaus
Kuka voi majoittua kohteessa Unihome Students ja kuinka voin varata majoituksen?
Unihome Students on ensisijaisesti suunnattu opiskelijoille, mutta kesäaikaan siellä voivat kuitenkin majoittua muutkin, sekä yksityis- että yritysasiakkaat. Varauksen voi tehdä ottamalla yhteyttä myyntipalveluumme sales@unihome.fi tai soittamalla 029 412 4727. Myyntitiimimme on paikalla arkisin kello 9:00 – 16:30.
Voit myös jättää yhteydenottopyynnön verkkosivuillamme.
Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä varausta.
Mitä majoituksen hintaan kuuluu?
Lyhytaikaisen varauksen perushintaan kuuluvat valitsemasi huoneisto sekä saunan käyttö aukioloaikojen puitteissa. Myös yhteinen itsepalvelupesula on käytössäsi. Lisäveloitusta vastaan saat halutessasi myös liinavaate- ja pyyhesetin sekä siivouksen. Kysy lisää varauksen teon yhteydessä.
Voinko majoittua lemmikin kanssa?
Valitettavasti lemmikit eivät ole tervetulleita kohteeseen Unihome Students.
Kuuluuko majoituksen hintaan aamiaista?
Unihome Students kohteessa ei ole aamiaistarjoilua eikä majoitukseen kuulu aamiaista.
Kuinka hinnoittelu toimii?
Lyhytaikainen varaus on verrattavissa tavalliseen hotellivaraukseen.
Huoneiston hintaan vaikuttavat huoneiston koko sekä varauksen peruutusehdot. Lyhytaikaisen varauksen maksu veloitetaan aina varauksen alkaessa. Pidemmän varauksen hinnoittelu perustuu majoituksesi kestoon; mitä pidempään majoitut, sitä edullisempi hinta per yö on. Pidemmän varauksen ensimmäinen maksu veloitetaan aina varauksen yhteydessä tai sisään kirjautuessa.
Voit maksaa varauksesi online-varausjärjestelmässämme pankki- tai luottokortilla. Voimme myös lähettää varauksesta maksulinkin jokaisen alkavan kalenterikuukauden ensimmäinen päivä.
Voinko perua varaukseni?
Lyhytaikaisiin varauksiin on erikseen peruutusehdot, jotka ovat asiakkaalla jo tiedossa, ennen kuin varaus on vahvistettu.
Olethan yhteydessä majoituskohteeseen sähköpostitse peruutukseesi liittyen. Voit kysyä lisätietoja varauksestasi ja peruutusehdoista osoitteessa sales@unihome.fi.
Suosittelemme matkustajille henkilökohtaista matkavakuutusta (myös Suomessa asuville). Näin voit hakea korvausta yllättäviin ja ennalta arvaamattomiin kuluihin ja menetyksiin.
Saanko tuoda vieraita huoneistooni? Saavatko vieraat käyttää majoitukseen kuuluvia tiloja ja palveluita?
Voit tuoda vieraita Unihome Students kohteeseen, ja vieraat voivat myös yöpyä luonasi. Jos vieraasi viipyy luonasi, tulee asiasta kuitenkin sopia erikseen henkilökunnan kanssa.
Autamme mielellämme, tarkistathan vieraille avoimet palvelut henkilökunnaltamme tai sähköpostitse osoitteessa students@unihome.fi.
Voinko maksaa varauksen vasta saapuessa?
Unihome Students kohteessa ei ole päivittäistä vastaanottohenkilöstöä paikan päällä, joten majoitus tulee maksaa ennakkoon tai maksu tulee olla ennen saapumispäivää sovittuna.
Mikäli haluat maksaa varauksen käteisellä, voit suorittaa maksun Töölö Towers kohteemme vastaanotossa osoitteessa: Pohjoinen Hesperiankatu 23 A, Helsinki.
Mitä maksuvaihtoehtoja on saatavilla?
Kohteessamme voit maksaa kortilla tai käteisellä.
Hyväksymme kaikki yleisimmät eurooppalaiset maksukortit ja American Express sekä Alipay- kortit.
Voit maksaa myös Apple Pay:lla ja Google Pay:lla.
Emme voi ottaa vastaan Nordean MobilePay- maksuja tai Pivo Wallet-maksuja, emmekä vastaanota shekkejä.
Laskutus on mahdollista ainoastaan Suomeen ja yrityssopimusasiakkaillemme.
Voinko varata huoneiston yrityskäyttöön tai yrityksen nimiin?
Huoneiston voi varata joko yksityis- tai yritysasiakkaana.
Olethan yhteydessä yritysmyyntiimme sales@unihome.fi niin autamme varauksessasi.
Ilmoitathan varausta tehdessä Y-tunnuksen (ALV-numeron), yrityksen toimihenkilön nimen sekä laskutusohjeet. Laskutus on mahdollista ainoastaan yrityksille.
Ilmoitathan erikseen majoittujien nimet, yhteystiedot, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.
Voinko saada asumistukea asuessani kohteessa Unihome Students?
Kelan yleistä asumistukea ei myönnetä Unihome Students kohteen asukkaille.
Voinko lyhentää tai pidentää varaustani?
Olethan yhteydessä myyntitiimiimme varauksen lyhentämis- tai pidentämiskysymyksissä.
Varausta voi pidentää saatavuuden mukaan.
Mikäli varausta toivotaan lyhennettävän, asiakkaalle ei palauteta maksuja käyttämättömistä öistä peruutusehtojemme mukaisesti.
Voinko nähdä huoneistoa ennen varauksen tekoa?
Huoneisiimme voi tutustua verkkosivujemme kautta ja sieltä löytyvän informaation avulla.
Mikäli sinulla on tarkentavia kysymyksiä, joihin et ole löytänyt vastausta, voit ottaa yhteyttä meihin students@unihome.fi, vastaamme mielellään kysymyksiin ja esittelemme huoneistoja tarvittaessa.
Mitä jos tarvitsen lisää varastointitilaa?
Tarjoamme vieraillemme lisäpalveluna häkkivarastotiloja.
Asiakkaamme voi valita vapaan häkin ja säilyttää tavaroitaan siellä majoittautumisen ajan. Asukas on vastuussa varaston lukitsemisesta ja sen sisällöstä.
Varastotilan varaus hoidetaan myyntipalvelun kautta.
Olen liikkeellä autolla, voinko pysäköidä autoni Unihome Studentsiin?
Pihallamme pysäköinti ei ole sallittua. Kadun varrelta löytyy kaupungin pysäköintipaikkoja.
Tarvitsenko kotivakuutusta Unihome Studentsiin?
Et tarvitse kotivakuutusta Unihome Studentsissa asumiseen.
Suosittelemme silti hankkimaan matkavakuutuksen tai matkatavaravakuutuksen ennalta-arvaamattomien vahinkojen korvaamiseen.
Voinko tehdä muuttoilmoituksen kohteeseen Unihome Students?
Et voi tehdä muuttoilmoitusta Unihome Students kohteeseemme, joten et voi ilmoittaa huonettasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi. Jos sinun tarvitsee tehdä lakisääteinen muuttoilmoitus voit ilmoittaa kohteemme postinumeron ja valita ‘’ei vakituista asuntoa’’ näin ollen saat kaikki kunnan palvelut.
Osoitteenmuutoksen pystyt tekemään meille, postisi löytää siis perille.
Paljon infoa muuttoilmoituksesta ja osoitteenmuutoksesta löydät osoitteessa: https://dvv.fi/usein-kysyttya-muutoista
Voiko laukut jättää säilytykseen majoittumisen jälkeen?
Valitettavasti Unihome Students ei tarjoa matkalaukkujen säilytystä.
Voinko vaihtaa huoneistoa kesken varauksen?
Voit! Mikäli haluat vaihtaa huoneluokkaa kesken varauksen, olethan yhteydessä vastanottoomme tai myyntitiimiimme.
Vaihdosta aiheutuvat lisämaksut tulee suorittaa vaihtotilanteessa.
Voinko vaikuttaa huoneeni sijaintiin tai näköalaan?
Otamme aina asiakkaan toiveet huomioon ja toteutamme ne saatavuuden puitteissa.
Löytyykö kohteesta Unihome Students vauvanvuoteita?
Kohteessa ei ole lisävuoteita eikä syöttötuoleja tai vauvanvuoteita.
Tarjoaako Unihome Students lentokenttäkuljetuspalvelua?
Unihome Students ei tarjoa lentokenttäkuljetusta. Voit tilata taksikuljetuksen ennakkoon Taksi Helsingiltä osoitteessa www.taksihelsinki.fi. Julkisen liikenteen reitit ja aikataulut löydät osoitteesta www.hsl.fi.
Sähköinen sisäänkirjautuminen
Miksi minun tulee tehdä sähköinen sisäänkirjautuminen?
Pyydämme asiakkaitamme tekemään sähköisen sisäänkirjautumisen, jotta voimme sujuvoittaa sisäänkirjautumisprosessia vastaanotossamme. Täten pääset majoittautumaan joustavasti.
Olen maksanut jo varauksen, miksi minun täytyy antaa korttitiedot?
Pyydämme korttitietosi ainoastaan vakuudeksi. Emme veloita mitään ylimääräistä kortiltasi, ellei huoneessa tapahdu esim. irtaimiston vahingoittumista, sääntöjen rikkomista tai muuta, joka vaatii ylimääräisen korvauksen maksamista.
Emme veloita korttia koskaan ilman asiakkaan lupaa. (Maksupalvelulaki 30.4.2010/290, 62 §)
Miksi minun pitää antaa henkilötiedot, vaikka asun Suomessa?
Kysymme henkilötietoja (sosiaaliturvatunnusta tai henkilökortin tai passin numeroa) ainoastaan, jotta voimme tarkistaa majoittujan henkilöllisyyden tai kansallisen vaaratilanteen sattuessa voimme luovuttaa tiedot Suomen viranomaisille ja turvallisuuspalveluille. Suomen laki vaatii, että majoitustoiminnan harjoittajan tulee tehdä ilmoitus majoitusliikkeeseen saapuvasta matkustajasta.
Entä jos en halua tai voi tehdä sähköistä sisäänkirjautumista?
Ei hätää, sinun tulee vain saapua vastaanottoomme sen aukioloaikojen puitteissa, niin voimme suorittaa manuaalisen sisäänkirjautumisen ja matkustajailmoituksen täyttämisen.
Esteettömyys
Onko Unihome Studentsissa esteettömiä huoneita?
Huoneemme eivät ole esteettömiä.
Huoneeseen suositellaan avuksi henkilökohtaista avustajaa.
Kohteessamme ei ole induktiosilmukkaa.
Huoneissamme ei ole nostolaitetta.
Huoneissamme ei ole kylpyammeita.
Sisäänkirjautuminen
Voinko kirjautua sisään aikaisemmin kuin kello 15:00?
Mikäli varaustilanne sen sallii, on aikainen sisäänkirjautuminen mahdollista toteuttaa. Voit tiedustella aikaisempaa sisäänkirjautumista vastaanotostamme saapumispäivänä.
Jos esimerkiksi saavut jo puoliltapäivin, ja huone on jo ehditty siivota, voimme luovuttaa huoneen aikaisemmin käyttöösi.
Voiko toinen henkilö suorittaa sisäänkirjautumisen puolestani?
Olethan yhteydessä vastaanottoomme, jotta saamme tietoon toisen osapuolen henkilötiedot, ja voimme suorittaa sisäänkirjautumisen hänen kanssaan.
Huomioithan, että maksu varauksesta tulee olla suoritettuna, jotta sisäänkirjautuminen voidaan suorittaa.
Olen saapumassa kello 22:00 jälkeen. Miten pääsen kirjautumaan sisään?
Unihome Studentsin avaimet voi noutaa vain aukioloaikojen puitteissa joko Unihome Studentsin vastaanotosta (Vuolukiventie 1b) tai kohteemme Töölö Towers vastaanotosta (Pohjoinen Hesperiankatu 23 A). Ilmoitamme aina etukäteen vastanottojemme ajankohtaiset aukioloajat, jotta tiedät, mistä voit noutaa avaimesi saapumispäivänäsi.
Mikäli et ehdi vastaanoton aukioloaikojen puitteissa, voimme varata sinulle huoneen Töölö Towersista yhdeksi yöksi ja saat avaimesi seuraavana päivänä. Voit tiedustella lisää myöhäisen saapumisen majoittumisesta sähköpostitse students@unihome.fi
Uloskirjautuminen
Voinko uloskirjautua myöhemmin?
Myöhäinen uloskirjautuminen on mahdollista lisämaksusta 20 € / tunti varaustilanteen sen salliessa.
Ilmoitathan vastaanottoomme ennakkoon myöhäisestä uloskirjautumisesta.
Tuleeko minun siivota huoneisto majoittautumisen jälkeen?
Pidemmissä varauksissa asiakas on itse vastuussa huoneen siivouksesta.
Mihin palautan huoneiston avaimen?
Huoneiston avaimet palautetaan vastaanottoon aukioloaikoina klo 11.00 mennessä.
Jos vastaanotto on kiinni, voit jättää avaimen huoneen pöydälle. Varmistathan, että ovi menee lukkoon perässäsi.
Huoneistojen kaluste- ja varustetaso
Voinko vaihtaa huoneistoni kalustusratkaisua?
Huoneistoiden kalustusratkaisua ei ole mahdollista muuttaa. Oman irtaimiston tuominen on mahdollista huoneistoon, mutta Unihome Students ei ota vastuuta asiakkaan omasta irtaimistosta.
Millainen varustetaso huoneistoissa on?
Huoneistomme ovat täysin kalustettuja. Valikoimaamme ei kuulu kalustamatonta ratkaisua.
Täysin kalustetun huoneiston varusteluun kuuluvat sänky, tyyny, peitto, pöytä ja tuolit, säilytystilat, valaistus, Wi-Fi, Ethernet-mahdollisuus, perustasoiset kodinkoneet (joko omat tai yhteiskäytössä olevat), sekä verhot.
S-rakennuksessa vastaanoton yhteydessä toimii myös kierrätyspiste, josta löytyy edellisten asukkaiden jättämiä keittiötarvikkeita (astioita, ruokailuvälineitä sekä ruoanlaittovälineitä), siivoustarvikkeita, henkareita.
Mitä kodinkoneita isommissa huoneistoissa on?
Isommissa huoneistoissa, joissa on oma keittiö, on mikroaaltouuni, jääkaappi sekä keittolevy.
Viranomaiskysymykset
Voinko ilmoittaa Unihome Studentsin vakinaiseksi osoitteekseni?
Et voi ilmoittaa huonettasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi, koska kyseessä ei ole asunto. Suomessa ei kuitenkaan ole välttämätöntä ilmoittaa vakinaista asuinosoitetta Digi- ja väestötietovirastolle, ja voit tästä riippumatta siirtää kotikuntasi kaupunkiin, jossa studiosi sijaitsee, mikäli oleskelusi täyttää muut vaadittavat ehdot. Näin voit normaaliin tapaan käyttää julkisia palveluita.
Mikäli sinulla ei ole muuta vakinaista asuinosoitetta Suomessa, voit ilmoittaa Digi- ja väestötietoviraston lakisääteiseen muuttoilmoitukseen osoitteeksesi kohteen postinumeron ja erillisestä asuinosoitteesta poikkeavaksi postiosoitteeksi Unihome Students kohteen tarkan osoitteen huoneistonumeroineen. Voit ilmoittaa huoneiston osoitteen Postille postinjakeluosoitteeksi osoitteenmuutosilmoituksella.
Osoite on muotoa:
Vuolukiventie 1b [asunnon numero esim. K257]
00710 Helsinki
Voinko saada kaupungin asukaspysäköintitunnuksen?
Unihome Students kohteen majoittujat eivät voi saada kaupungin asukaspysäköintitunnusta.
Lisätietoja pysäköinnistä löydät Helsingin kaupungin sivuilta.
Vaikuttaako majoittuminen Unihome Students -kohteessa pankki-, puhelinliittymä- tai vakuutussopimuksiini?
Yli kuukauden kestävän majoittumisen ei pitäisi hankaloittaa sopimuksien solmimista.
Eri palveluntarjoajilla on lakisääteinen velvollisuus tunnistaa asiakkaansa, ja tyypillisesti tunnistamiseen riittää suomalainen henkilötunnus. Päivittäispalveluiden (kuten henkilökohtaiset pankkipalvelut, puhelinliittymä- ja vakuutussopimukset) osalta henkilötunnus riittää useimmiten tunnistukseksi. Joissakin tapauksissa (kuten kulutusluottohakemus tai uuden luottokortin tilaaminen) palveluntarjoajat vaativat myös vakinaisen asuinosoitteen ilmoittamista henkilötietojen tarkastamiseksi.
Mikäli sinulla ei ole vakituista asuinosoitetta Suomessa, voi palveluntarjoajilla olla asiakkaan tunnistamiseen erilaisia poikkeuskäytäntöjä.
Useimpien palveluntarjoajien kohdalla asuinosoitteesta poikkeava erillinen postiosoite voi korvata vakituisen asuinosoitteen tunnistautumisessa. Tunnistautuminen voidaan tehdä myös esimerkiksi palveluntarjoajan asiakaspalvelun kautta tai paikan päällä palveluntarjoajan liikkeessä. Käytännöt vaihtelevat palveluntarjoajien kesken.
Autamme vieraita mielellämme, voit kysyä apua henkilökunnaltamme tai sähköpostitse osoitteessa students@unihome.fi.
Ympäristöasiat
Otetaanko ympäristövaikutukset huomioon toiminnassa?
Teemme jatkuvasti töitä vähentääksemme tilojemme aiheuttamaa ympäristökuormitusta, tässä muutama esimerkki:
Pyrimme osaltamme yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa vähentämään turhaa veden- ja energiankulutusta sekä päivittäisessä arjessa että kiinteistön teknisissä toiminnoissa. Pyrimme pienentämään hiilijalanjälkeä ja päästöjä varmistamalla tehokkaan lämmityksen ja ilmastoinnin. Seuraamme energian kulutusta ja kannustamme myös asiakkaitamme miettimään energian kulutusta.
Unihome Students kohteessamme on laaja jätteenkierrätysjärjestelmä ja siksi suurin osa jätteestä kierrätetään tai käytetään energiantuotantoon. Jätepisteessä on jätelajeina sekajäte, muovi, pahvi, bio, paperi, lasi ja metalli. Asiakkaita kannustetaan lajittelemaan jätteet tarjoamalla useampi roska-astia useammalle eri jätelajille. Kaikissa huoneissa on vähintään kolme jäteastiaa, jotta suurimmat jätelajit tulevat huomioiduiksi
Ovatko tiloissa käytettävät pesuaineet ekologisia?
Tiloissamme käytettävät pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä ja samoin siivousyhteistyökumppanimme on sitoutunut päivittäisessä toiminnassaan vähentämään ympäristön kuormitusta ja kiinnittämään huomiota kestävään toimintaan.
Liinavaatetoimittajamme on sitoutunut myös kestävän kehityksen edistämiseen, voit lukea lisätietoja heidän sivuiltaan: https://lindstromgroup.com/fi/yritys/vastuullisuus/