FAQ – Porthania Flats

Useimmin kysytyt kysymykset

Majoittuminen, varauksen teko ja muokkaus 

Kuka voi majoittua Porthania Flats-kohteessa?

Kohteessamme Porthania Flats voit majoittautua yksityis- tai yritysasiakkaana. Yksityishenkilönä varauksen voi tehdä suoraan verkkosivuillamme online- varausjärjestelmämme kautta täyttämällä ajantasaiset henkilötiedot sekä varmentamalla maksutiedot järjestelmäämme.

Varaa majoitus: https://unihome.fi/varaa

Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä varausta.

Mitä jos minulla on ongelmia varausta tehdessä verkkokaupan kautta?

Ota rohkeasti yhteys myyntitiimiimme: sales@unihome.fi tai soita meille +358 29 412 4727.

Myyntitiimimme on paikalla arkisin kello 9:00 – 16:30.

Mitä majoituksen hintaan kuuluu?

Lyhytaikaisen varauksen perushintaan kuuluu valitsemasi hyvin varusteltu huoneisto sekä etänä palveleva vastaanotto, joka vastaa kysymyksiisi päivittäin klo 8.00–22.00 numerossa 029 41 24555 tai sähköpostitse reception@unihome.fi. Yli viikon majoittumiseen sisältyy viikoittainen siivouspalvelu.

Voinko majoittua lemmikin kanssa?

Valitettavasti lemmikit eivät ole tervetulleita kohteeseen Porthania Flats.

Kuuluuko majoituksen hintaan aamiaista?

Porthania Flats kohteessa ei ole aamiaistarjoilua eikä majoitukseen kuulu aamiaista.

Kuinka hinnoittelu toimii?

Lyhytaikainen varaus on verrattavissa tavalliseen hotellivaraukseen.

Huoneiston hintaan vaikuttavat ajankohta, henkilömäärä sekä huoneiston koko. Lyhytaikaisen varauksen maksu veloitetaan aina varauksen alkaessa. Pidemmän varauksen hinnoittelu perustuu majoituksesi kestoon; mitä pidempään majoitut, sitä edullisempi hinta on per yö.  Pidemmän varauksen ensimmäinen maksu veloitetaan aina varauksen yhteydessä tai sisään kirjautuessa.

Voit maksaa varauksesi online-varausjärjestelmässämme pankki- tai luottokortilla. Voimme myös lähettää varauksesta maksulinkin jokaisen alkavan kalenterikuukauden ensimmäinen päivä. 

Voinko perua varaukseni?

Lyhytaikaisiin varauksiin on erikseen peruutusehdot, jotka ovat asiakkaalla jo tiedossa, ennen kuin varaus on vahvistettu eli maksettu.

Olethan yhteydessä sähköpostitse peruutukseesi liittyen. Voit kysyä lisätietoja varauksestasi ja peruutusehdoista sähköpostitse osoitteessa sales@unihome.fi.

Suosittelemme matkustajille henkilökohtaista matkavakuutusta (myös suomessa asuville). Näin voit hakea korvausta yllättäviin ja ennalta arvaamattomiin kuluihin ja menetyksiin.

Saanko tuoda vieraita huoneistooni? Saavatko vieraat käyttää majoitukseen kuuluvia tiloja ja palveluita?

Voit tuoda vieraita Porthania Flats kohteeseen ja vieraat voivat myös yöpyä luonasi. Jos vieraasi viipyy luonasi, tulee asiasta kuitenkin sopia erikseen henkilökunnan kanssa.

Huomaathan kuitenkin, ettei väliaikaisten vieraiden määrä saa ylittää huoneelle määritetyn henkilömäärän maksimikapasiteettia.

Autamme mielellämme, tarkistathan vieraille avoimet palvelut henkilökunnaltamme sähköpostitse osoitteessa sales@unihome.fi.

Voinko maksaa varauksen vasta saapuessa?

Porthania Flats kohteessa ei ole vastaanottohenkilöstöä paikan päällä, täten majoitus tulee maksaa ennakkoon tai maksu tulee olla ennen saapumispäivää sovittuna.

Mikäli haluat maksaa varauksen käteisellä, voit suorittaa maksun Töölö Towers kohteemme vastaanotossa osoitteessa: Pohjoinen Hesperiankatu 23 A, Helsinki.  

Mitä maksuvaihtoehtoja on saatavilla?

Hyväksymme kaikki yleisimmät eurooppalaiset maksukortit ja American Express sekä Alipay- kortit.

Voit maksaa myös Apple Paylla ja Google Paylla.

Emme voi ottaa vastaan Nordean MobilePay-maksuja tai Pivo Wallet -maksuja, emmekä vastaanota shekkejä.

Laskutus on mahdollista ainoastaan Suomeen ja yrityssopimusasiakkaillemme.

Voinko varata huoneiston yrityskäyttöön tai yrityksen nimiin?

Huoneiston voi varata joko yksityis- tai yritysasiakkaana.

Olethan yhteydessä myyntipalveluumme sähköpostitse sales@unihome.fi tai puhelimitse 029 41 24727, niin autamme varauksessasi. Myyntipalvelu on auki ma-pe klo 9–16.30.

Voinko saada asumistukea asuessani kohteessa Porthania Flats? 

Kelan yleistä asumistukea ei myönnetä kohteessa asuville.

Voinko lyhentää tai pidentää varaustani?

Olethan yhteydessä myyntitiimiimme varauksen lyhentämis- tai pidentämiskysymyksissä.

Varausta voi pidentää saatavuuden mukaan. Pyrimme aina mahdollistamaan varauksen pidennyksen.

Mikäli varausta toivotaan lyhennettävän, asiakkaalle ei palauteta maksuja käyttämättömistä öistä peruutusehtojemme mukaisesti.

Voinko nähdä huoneistoa ennen varauksen tekoa?

Porthania Flats -huoneistoihin voi tutustua verkkosivujemme kautta ja sieltä löytyvän informaation avulla.

Mikäli sinulla on tarkentavia kysymyksiä, joihin et ole löytänyt vastausta, voit ottaa yhteyttä meihin sähköpostitse sales@unihome.fi tai puhelimitse 029 41 24555. Vastaamme mielellään kysymyksiin ja esittelemme huoneistoja tarvittaessa.

Mitä jos tarvitsen lisää varastointitilaa?

Porthania Flats -kohteessa ei ole ylimääräistä varastointitilaa huoneistojen ulkopuolella.

 

Olen liikkeellä autolla, voinko pysäköidä autoni jonnekin?

Voit jättää autosi katuparkkiin tai vaihtoehtoisesti P-Kluuvin pysäköintihalliin, jonne sisään- ja ulosajo onnistuu Fabianinkatu 27 kautta.

Tarvitsenko kotivakuutusta?

Et tarvitse kotivakuutusta Porthania Flats -kohteessa asumiseen.

Suosittelemme silti hankkimaan matkavakuutuksen tai matkatavaravakuutuksen ennalta-arvaamattomien vahinkojen korvaamiseen.

Voinko tehdä muuttoilmoituksen kohteeseen Porthania Flats?

Et voi tehdä muuttoilmoitusta Porthania Flats kohteeseemme, joten et voi ilmoittaa huoneiastoasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi. Jos sinun tarvitsee tehdä lakisääteinen muuttoilmoitus voit ilmoittaa kohteemme postinumeron ja valita ‘’ei vakituista asuntoa’’ näin ollen saat kaikki kunnan palvelut.

Osoitteenmuutoksen pystyt tekemään meille, postisi löytää siis perille.

Paljon infoa muuttoilmoituksesta ja osoitteenmuutoksesta löydät osoitteessa: https://dvv.fi/usein-kysyttya-muutoista

Voiko laukut jättää säilytykseen majoittautumisen jälkeen?

Kohteessa ei ole paikalla henkilökuntaa eikä laukkujen säilyttäminen ole mahdollista.

Voinko vaihtaa huoneistoa kesken varauksen?

Saatavuuden mukaan kyllä! Mikäli haluat vaihtaa huoneluokkaa kesken varauksen, olethan yhteydessä vastanottoomme tai myyntipalveluumme.

Vaihdosta aiheutuvat mahdolliset lisämaksut tulee suorittaa vaihtotilanteessa.

Voinko vaikuttaa huoneeni sijaintiin tai näköalaan?

Kaikki Porthania Flats -huoneistot sijaitsevat 7. kerroksessa ja kaikista huoneistojen isoista ikkunoista avautuu poikkeukselliset näkymät Helsingin tuomiokirkolle.

Onko lisävuoteita tai vauvanvuoteita saatavilla?

Kohteessa ei ole lisävuoteita eikä syöttötuoleja tai vauvanvuoteita.

Onko Porthania Flats kohteessa lentokenttäkuljetuspalvelua?

Porthania Flats ei tarjoa lentokenttäkuljetusta. Voit tilata taksikuljetuksen ennakkoon Taksi Helsingiltä osoitteessa www.taksihelsinki.fi. Julkisen liikenteen reitit ja aikataulut löydät osoitteesta www.hsl.fi.

Sähköinen sisäänkirjautuminen

Miksi minun tulee tehdä sähköinen sisäänkirjautuminen?

Pyydämme asiakkaitamme tekemään sähköisen sisäänkirjautumisen, koska kohteessa ei ole paikallaolevaa vastaanottohenkilökuntaa. Vain sähköisen sisäänkirjautumisen tehtyäsi voit majoittautua Porthania Flats -kohteessa.

Mikäli sähköistä sisäänkirjautumista ei ole tehty ja saavut paikan päälle kello 22:00 jälkeen, tulee tästä lisämaksuja.

Olen maksanut jo varauksen, miksi minun täytyy antaa korttitiedot?

Pyydämme korttitietosi ainoastaan vakuudeksi. Emme veloita mitään ylimääräistä kortiltasi, ellei huoneessa tapahdu esim. irtaimiston vahingoittumista, sääntöjen rikkomista tai muuta, joka vaatii ylimääräisen korvauksen maksamista.

Emme veloita korttia koskaan ilman asiakkaan lupaa. (Maksupalvelulaki 30.4.2010/290, 62 §)

Miksi minun pitää antaa henkilötiedot, vaikka asun Suomessa?

Kysymme henkilötietoja (sosiaaliturvatunnusta tai henkilökortin tai passin numeroa), jotta voimme tarkistaa majoittujan henkilöllisyyden tai vaaratilanteen sattuessa voimme luovuttaa tiedot Suomen viranomaisille ja turvallisuuspalveluille. Suomen laki vaatii, että majoitustoiminnan harjoittajan tulee tehdä ilmoitus majoitusliikkeeseen saapuvasta matkustajasta.

Entä jos en halua tai voi tehdä sähköistä sisäänkirjautumista?

Olethan yhteydessä reception@unihome.fi

Esteettömyys

Onko Porthania Flats kohde esteetön?

Huoneistomme eivät ole esteettömiä. Huoneistoihin on kuljettava hissillä, joka on kooltaan pieni. Huoneistot ovat loft-tyylisiä ja makuuhuoneeseen on kuljettava kierreportaita pitkin.

Kohteessa ei ole induktiosilmukkaa.

Huoneistoissa ei ole nostolaitetta.

Huoneistoissa ei ole kylpyammeita.

 

Sisäänkirjautuminen 

Voinko kirjautua sisään aikaisemmin kuin kello 15:00?

Mikäli varaustilanne sen sallii, on aikainen sisäänkirjautuminen mahdollista toteuttaa. Voit tiedustella aikaisempaa sisäänkirjautumista saapumispäivänä, reception@unihome.fi tai +358 29 412 4555

Jos esimerkiksi saavut jo puoliltapäivin, ja huone on jo ehditty siivota, voimme luovuttaa huoneen aikaisemmin käyttöösi. Toimitamme tällöin sinulle uuden avainten noutokoodin.

Voiko toinen henkilö suorittaa sisäänkirjautumisen puolestani?

Olethan yhteydessä vastaanottoomme, jotta saamme tietoon toisen henkilön henkilötiedot, jotta voimme suorittaa sisäänkirjautumisen hänen kanssaan.

Huomioithan, että maksu varauksesta tulee olla suoritettuna, jotta sisäänkirjautuminen voidaan suorittaa.

Olen saapumassa kello 22:00 jälkeen. Miten pääsen kirjautumaan sisään?

Ei hätää! Koodisi avulla voit sisään kirjautua huoneeseesi kello 15:00 jälkeen milloin vain.

Uloskirjautuminen

Voinko uloskirjautua myöhemmin?

Myöhäinen uloskirjautuminen on mahdollista lisäveloituksesta 20 € / tunti varaustilanteen sen salliessa. Ilmoitathan henkilökunnallemme ennakkoon myöhäisestä uloskirjautumisesta.

Tuleeko minun siivota huoneisto majoittautumisen jälkeen?

Asiakkaidemme tulee tiskata likaiset astiat tai käynnistää astianpesukone likaisine astioineen ja muistaa ottaa mukaan kaikki henkilökohtaiset tavarat, mukaan lukien ruuat.

Asiakkaiden tulee myös varmistaa, että jääkaappi on tyhjä ja puhdas.

Mihin palautan huoneiston avaimen?

Palautathan avaimen samaan lokeroon, josta noudit avaimen saapuessasi. Voit avata lokeron samalla koodilla kuin saapuessasi.

Huoneistojen kaluste- ja varustetaso

Voinko vaihtaa huoneistoni kalustusratkaisua?

Huoneistojen kalustusratkaisua ei ole mahdollista muuttaa. Oman irtaimiston tuominen on mahdollista huoneistoon, mutta Porthania Flats ei ota vastuuta asiakkaan omasta irtaimistosta.

Millainen varustetaso huoneistoissa on?

Huoneistomme ovat täysin kalustettuja. Valikoimaamme ei kuulu kalustamatonta ratkaisua.

Täysin kalustetun huoneiston varusteluun kuuluvat sängyt, tyynyt, peitot, pöytä ja tuolit, säilytystilat, valaistus, TV, Wi-Fi, Ethernet mahdollisuus, perustasoiset kodinkoneet kuten pyykinpesukone ja tiskikone kahden makuuhuoneen huoneistoissa, kodintekstiilit (pyyhkeet, lakanat, verhot ja matot) sekä pienet käyttötavarat (ruoanlaitto- ja ruokailuvälineet). Huoneistojen oleskelualue on kalustettu sohvalla ja/ nojatuoleilla.

Viranomaiskysymykset

Voinko ilmoittaa Unihomen vakinaiseksi osoitteekseni?

Et voi ilmoittaa huoneistoasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi, koska kyseessä ei ole asunto. Suomessa ei kuitenkaan ole välttämätöntä ilmoittaa vakinaista asuinosoitetta Digi- ja väestötietovirastolle, ja voit tästä riippumatta siirtää kotikuntasi kaupunkiin, jossa huoneistosi sijaitsee, mikäli oleskelusi täyttää muut vaadittavat ehdot. Näin voit normaaliin tapaan käyttää julkisia palveluita.

Mikäli sinulla ei ole muuta vakinaista asuinosoitetta Suomessa, voit ilmoittaa Digi- ja väestötietoviraston lakisääteiseen muuttoilmoitukseen osoitteeksesi kohteen postinumeron, ja erillisestä asuinosoitteesta poikkeavaksi postiosoitteeksi Porthania Flats-kohteen tarkan osoitteen huoneistonumeroineen. Voit ilmoittaa huoneiston osoitteen Postille postinjakeluosoitteeksi osoitteenmuutosilmoituksella.  

Osoite on muotoa:

Fabianinkatu 22 D (asunnon numero esim. 1)
00100 Helsinki

Voinko saada kaupungin asukaspysäköintitunnuksen?

Porthania huoneistoissa majoittujat eivät voi saada kaupungin asukaspysäköintitunnusta.

Lisätietoja pysäköinnistä löydät Helsingin kaupungin sivuilta.

Vaikuttaako majoittuminen Porthania Flats- kohteessa pankki-, puhelinliittymä- tai vakuutussopimuksiini?

Yli kuukauden kestävän majoittumisen ei pitäisi hankaloittaa sopimuksien solmimista.

Eri palveluntarjoajilla on lakisääteinen velvollisuus tunnistaa asiakkaansa, ja tyypillisesti tunnistamiseen riittää suomalainen henkilötunnus. Päivittäispalveluiden (kuten henkilökohtaiset pankkipalvelut, puhelinliittymä- ja vakuutussopimukset) osalta henkilötunnus riittää useimmiten tunnistukseksi. Joissakin tapauksissa (kuten kulutusluottohakemus tai uuden luottokortin tilaaminen) palveluntarjoajat vaativat myös vakinaisen asuinosoitteen ilmoittamista henkilötietojen tarkastamiseksi. 

Useimpien palveluntarjoajien kohdalla asuinosoitteesta poikkeava erillinen postiosoite voi korvata vakituisen asuinosoitteen tunnistautumisessa. Tunnistautuminen voidaan tehdä myös esimerkiksi palveluntarjoajan asiakaspalvelun kautta tai paikan päällä palveluntarjoajan liikkeessä. Käytännöt vaihtelevat palveluntarjoajien kesken.

Autamme vieraita mielellämme, voit kysyä apua henkilökunnaltamme tai sähköpostitse osoitteessa reception@unihome.fi.

Ympäristöasiat

Otetaanko ympäristövaikutukset huomioon toiminnassa?

Teemme jatkuvasti töitä vähentääksemme tilojemme aiheuttamaa ympäristökuormitusta, tässä muutama esimerkki:

Pyrimme osaltamme yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa vähentämään turhaa veden- ja energiankulutusta sekä päivittäisessä arjessa että kiinteistön teknisissä toiminnoissa. Pyrimme pienentämään hiilijalanjälkeä ja päästöjä varmistamalla tehokkaan lämmityksen ja ilmastoinnin. Seuraamme energian kulutusta ja kannustamme myös asiakkaitamme miettimään energian kulutusta.

Kohteessamme on laaja jätteenkierrätysjärjestelmä ja siksi suurin osa jätteestä kierrätetään tai käytetään energiantuotantoon (sekajäte, muovi, pahvi, bio, paperi, lasi ja metalli). Asiakkaita kannustetaan lajittelemaan jätteet tarjoamalla useampi roska-astia useammalle eri jätelajille. Kaikissa huoneissa ja huoneistoissa on vähintään kolme jäteastiaa, jotta suurimmat jätelajit tulevat huomioiduiksi

Ovatko tiloissa käytettävät pesuaineet ekologisia?

Tiloissamme käytettävät pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä. Siivousyhteistyökumppanimme on sitoutunut päivittäisessä toiminnassaan vähentämään ympäristön kuormitusta ja kiinnittämään huomiota kestävään toimintaan.

Liinavaatetoimittajamme on sitoutunut myös kestävän kehityksen edistämiseen, voit lukea lisätietoja heidän sivuiltaan: https://lindstromgroup.com/fi/yritys/vastuullisuus/