Majoittuminen, varauksen teko ja muokkaus
Unihome Students on ensisijaisesti suunnattu opiskelijoille, mutta kesäaikaan siellä voivat kuitenkin majoittua muutkin, sekä yksityis- että yritysasiakkaat. Varauksen voi tehdä ottamalla yhteyttä myyntipalveluumme sales@unihome.fi tai soittamalla 029 412 4727. Myyntitiimimme on paikalla arkisin kello 9:00 – 16:30.
Voit myös jättää yhteydenottopyynnön verkkosivuillamme.
Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä varausta.
Lyhytaikaisen varauksen perushintaan kuuluvat valitsemasi huoneisto sekä saunan käyttö aukioloaikojen puitteissa. Myös yhteinen itsepalvelupesula on käytössäsi. Lisäveloitusta vastaan saat halutessasi myös liinavaate- ja pyyhesetin sekä siivouksen. Kysy lisää varauksen teon yhteydessä.
Valitettavasti lemmikit eivät ole tervetulleita kohteeseen Unihome Students.
Unihome Students kohteessa ei ole aamiaistarjoilua eikä majoitukseen kuulu aamiaista.
Lyhytaikainen varaus on verrattavissa tavalliseen hotellivaraukseen.
Huoneiston hintaan vaikuttavat huoneiston koko sekä varauksen peruutusehdot. Lyhytaikaisen varauksen maksu veloitetaan aina varauksen alkaessa. Pidemmän varauksen hinnoittelu perustuu majoituksesi kestoon; mitä pidempään majoitut, sitä edullisempi hinta per yö on. Pidemmän varauksen ensimmäinen maksu veloitetaan aina varauksen yhteydessä tai sisään kirjautuessa.
Voit maksaa varauksesi online-varausjärjestelmässämme pankki- tai luottokortilla. Voimme myös lähettää varauksesta maksulinkin jokaisen alkavan kalenterikuukauden ensimmäinen päivä.
Lyhytaikaisiin varauksiin on erikseen peruutusehdot, jotka ovat asiakkaalla jo tiedossa, ennen kuin varaus on vahvistettu.
Olethan yhteydessä majoituskohteeseen sähköpostitse peruutukseesi liittyen. Voit kysyä lisätietoja varauksestasi ja peruutusehdoista osoitteessa sales@unihome.fi.
Suosittelemme matkustajille henkilökohtaista matkavakuutusta (myös Suomessa asuville). Näin voit hakea korvausta yllättäviin ja ennalta arvaamattomiin kuluihin ja menetyksiin.
Voit tuoda vieraita Unihome Students kohteeseen, ja vieraat voivat myös yöpyä luonasi. Jos vieraasi viipyy luonasi, tulee asiasta kuitenkin sopia erikseen henkilökunnan kanssa.
Autamme mielellämme, tarkistathan vieraille avoimet palvelut henkilökunnaltamme tai sähköpostitse osoitteessa students@unihome.fi.
Unihome Students kohteessa ei ole päivittäistä vastaanottohenkilöstöä paikan päällä, joten majoitus tulee maksaa ennakkoon tai maksu tulee olla ennen saapumispäivää sovittuna.
Mikäli haluat maksaa varauksen käteisellä, voit suorittaa maksun Töölö Towers kohteemme vastaanotossa osoitteessa: Pohjoinen Hesperiankatu 23 A, Helsinki.
Kohteessamme voit maksaa kortilla tai käteisellä.
Hyväksymme kaikki yleisimmät eurooppalaiset maksukortit ja American Express sekä Alipay- kortit.
Voit maksaa myös Apple Pay:lla ja Google Pay:lla.
Emme voi ottaa vastaan Nordean MobilePay- maksuja tai Pivo Wallet-maksuja, emmekä vastaanota shekkejä.
Laskutus on mahdollista ainoastaan Suomeen ja yrityssopimusasiakkaillemme.
Huoneiston voi varata joko yksityis- tai yritysasiakkaana.
Olethan yhteydessä yritysmyyntiimme sales@unihome.fi niin autamme varauksessasi.
Ilmoitathan varausta tehdessä Y-tunnuksen (ALV-numeron), yrityksen toimihenkilön nimen sekä laskutusohjeet. Laskutus on mahdollista ainoastaan yrityksille.
Ilmoitathan erikseen majoittujien nimet, yhteystiedot, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.
Kelan yleistä asumistukea ei myönnetä Unihome Students kohteen asukkaille.
Olethan yhteydessä myyntitiimiimme varauksen lyhentämis- tai pidentämiskysymyksissä.
Varausta voi pidentää saatavuuden mukaan.
Mikäli varausta toivotaan lyhennettävän, asiakkaalle ei palauteta maksuja käyttämättömistä öistä peruutusehtojemme mukaisesti.
Huoneisiimme voi tutustua verkkosivujemme kautta ja sieltä löytyvän informaation avulla.
Mikäli sinulla on tarkentavia kysymyksiä, joihin et ole löytänyt vastausta, voit ottaa yhteyttä meihin students@unihome.fi, vastaamme mielellään kysymyksiin ja esittelemme huoneistoja tarvittaessa.
Tarjoamme vieraillemme lisäpalveluna häkkivarastotiloja.
Asiakkaamme voi valita vapaan häkin ja säilyttää tavaroitaan siellä majoittautumisen ajan. Asukas on vastuussa varaston lukitsemisesta ja sen sisällöstä.
Varastotilan varaus hoidetaan myyntipalvelun kautta.
Pihallamme pysäköinti ei ole sallittua. Kadun varrelta löytyy kaupungin pysäköintipaikkoja.
Et tarvitse kotivakuutusta Unihome Studentsissa asumiseen.
Suosittelemme silti hankkimaan matkavakuutuksen tai matkatavaravakuutuksen ennalta-arvaamattomien vahinkojen korvaamiseen.
Et voi tehdä muuttoilmoitusta Unihome Students kohteeseemme, joten et voi ilmoittaa huonettasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi. Jos sinun tarvitsee tehdä lakisääteinen muuttoilmoitus voit ilmoittaa kohteemme postinumeron ja valita ‘’ei vakituista asuntoa’’ näin ollen saat kaikki kunnan palvelut.
Osoitteenmuutoksen pystyt tekemään meille, postisi löytää siis perille.
Paljon infoa muuttoilmoituksesta ja osoitteenmuutoksesta löydät osoitteessa: https://dvv.fi/usein-kysyttya-muutoista
Valitettavasti Unihome Students ei tarjoa matkalaukkujen säilytystä.
Voit! Mikäli haluat vaihtaa huoneluokkaa kesken varauksen, olethan yhteydessä vastanottoomme tai myyntitiimiimme.
Vaihdosta aiheutuvat lisämaksut tulee suorittaa vaihtotilanteessa.
Otamme aina asiakkaan toiveet huomioon ja toteutamme ne saatavuuden puitteissa.
Kohteessa ei ole lisävuoteita eikä syöttötuoleja tai vauvanvuoteita.
Unihome Students ei tarjoa lentokenttäkuljetusta. Voit tilata taksikuljetuksen ennakkoon Taksi Helsingiltä osoitteessa www.taksihelsinki.fi. Julkisen liikenteen reitit ja aikataulut löydät osoitteesta www.hsl.fi.
Sähköinen sisäänkirjautuminen
Pyydämme asiakkaitamme tekemään sähköisen sisäänkirjautumisen, jotta voimme sujuvoittaa sisäänkirjautumisprosessia vastaanotossamme. Täten pääset majoittautumaan joustavasti.
Pyydämme korttitietosi ainoastaan vakuudeksi. Emme veloita mitään ylimääräistä kortiltasi, ellei huoneessa tapahdu esim. irtaimiston vahingoittumista, sääntöjen rikkomista tai muuta, joka vaatii ylimääräisen korvauksen maksamista.
Emme veloita korttia koskaan ilman asiakkaan lupaa. (Maksupalvelulaki 30.4.2010/290, 62 §)
Kysymme henkilötietoja (sosiaaliturvatunnusta tai henkilökortin tai passin numeroa) ainoastaan, jotta voimme tarkistaa majoittujan henkilöllisyyden tai kansallisen vaaratilanteen sattuessa voimme luovuttaa tiedot Suomen viranomaisille ja turvallisuuspalveluille. Suomen laki vaatii, että majoitustoiminnan harjoittajan tulee tehdä ilmoitus majoitusliikkeeseen saapuvasta matkustajasta.
Ei hätää, sinun tulee vain saapua vastaanottoomme sen aukioloaikojen puitteissa, niin voimme suorittaa manuaalisen sisäänkirjautumisen ja matkustajailmoituksen täyttämisen.
Esteettömyys
Huoneemme eivät ole esteettömiä.
Huoneeseen suositellaan avuksi henkilökohtaista avustajaa.
Kohteessamme ei ole induktiosilmukkaa.
Huoneissamme ei ole nostolaitetta.
Huoneissamme ei ole kylpyammeita.
Sisäänkirjautuminen
Mikäli varaustilanne sen sallii, on aikainen sisäänkirjautuminen mahdollista toteuttaa. Voit tiedustella aikaisempaa sisäänkirjautumista vastaanotostamme saapumispäivänä.
Jos esimerkiksi saavut jo puoliltapäivin, ja huone on jo ehditty siivota, voimme luovuttaa huoneen aikaisemmin käyttöösi.
Olethan yhteydessä vastaanottoomme, jotta saamme tietoon toisen osapuolen henkilötiedot, ja voimme suorittaa sisäänkirjautumisen hänen kanssaan.
Huomioithan, että maksu varauksesta tulee olla suoritettuna, jotta sisäänkirjautuminen voidaan suorittaa.
Unihome Studentsin avaimet voi noutaa vain aukioloaikojen puitteissa joko Unihome Studentsin vastaanotosta (Vuolukiventie 1b) tai kohteemme Töölö Towers vastaanotosta (Pohjoinen Hesperiankatu 23 A). Ilmoitamme aina etukäteen vastanottojemme ajankohtaiset aukioloajat, jotta tiedät, mistä voit noutaa avaimesi saapumispäivänäsi.
Mikäli et ehdi vastaanoton aukioloaikojen puitteissa, voimme varata sinulle huoneen Töölö Towersista yhdeksi yöksi ja saat avaimesi seuraavana päivänä. Voit tiedustella lisää myöhäisen saapumisen majoittumisesta sähköpostitse students@unihome.fi
Uloskirjautuminen
Myöhäinen uloskirjautuminen on mahdollista lisämaksusta 20 € / tunti varaustilanteen sen salliessa.
Ilmoitathan vastaanottoomme ennakkoon myöhäisestä uloskirjautumisesta.
Pidemmissä varauksissa asiakas on itse vastuussa huoneen siivouksesta.
Huoneiston avaimet palautetaan vastaanottoon aukioloaikoina klo 11.00 mennessä.
Jos vastaanotto on kiinni, voit jättää avaimen huoneen pöydälle. Varmistathan, että ovi menee lukkoon perässäsi.
Huoneistojen kaluste- ja varustetaso
Huoneistoiden kalustusratkaisua ei ole mahdollista muuttaa. Oman irtaimiston tuominen on mahdollista huoneistoon, mutta Unihome Students ei ota vastuuta asiakkaan omasta irtaimistosta.
Huoneistomme ovat täysin kalustettuja. Valikoimaamme ei kuulu kalustamatonta ratkaisua.
Täysin kalustetun huoneiston varusteluun kuuluvat sänky, tyyny, peitto, pöytä ja tuolit, säilytystilat, valaistus, Wi-Fi, Ethernet-mahdollisuus, perustasoiset kodinkoneet (joko omat tai yhteiskäytössä olevat), sekä verhot.
S-rakennuksessa vastaanoton yhteydessä toimii myös kierrätyspiste, josta löytyy edellisten asukkaiden jättämiä keittiötarvikkeita (astioita, ruokailuvälineitä sekä ruoanlaittovälineitä), siivoustarvikkeita, henkareita.
Isommissa huoneistoissa, joissa on oma keittiö, on mikroaaltouuni, jääkaappi sekä keittolevy.
Viranomaiskysymykset
Et voi ilmoittaa huonettasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi, koska kyseessä ei ole asunto. Suomessa ei kuitenkaan ole välttämätöntä ilmoittaa vakinaista asuinosoitetta Digi- ja väestötietovirastolle, ja voit tästä riippumatta siirtää kotikuntasi kaupunkiin, jossa studiosi sijaitsee, mikäli oleskelusi täyttää muut vaadittavat ehdot. Näin voit normaaliin tapaan käyttää julkisia palveluita.
Mikäli sinulla ei ole muuta vakinaista asuinosoitetta Suomessa, voit ilmoittaa Digi- ja väestötietoviraston lakisääteiseen muuttoilmoitukseen osoitteeksesi kohteen postinumeron ja erillisestä asuinosoitteesta poikkeavaksi postiosoitteeksi Unihome Students kohteen tarkan osoitteen huoneistonumeroineen. Voit ilmoittaa huoneiston osoitteen Postille postinjakeluosoitteeksi osoitteenmuutosilmoituksella.
Osoite on muotoa:
Vuolukiventie 1b [asunnon numero esim. K257]
00710 Helsinki
Unihome Students kohteen majoittujat eivät voi saada kaupungin asukaspysäköintitunnusta.
Lisätietoja pysäköinnistä löydät Helsingin kaupungin sivuilta.
Yli kuukauden kestävän majoittumisen ei pitäisi hankaloittaa sopimuksien solmimista.
Eri palveluntarjoajilla on lakisääteinen velvollisuus tunnistaa asiakkaansa, ja tyypillisesti tunnistamiseen riittää suomalainen henkilötunnus. Päivittäispalveluiden (kuten henkilökohtaiset pankkipalvelut, puhelinliittymä- ja vakuutussopimukset) osalta henkilötunnus riittää useimmiten tunnistukseksi. Joissakin tapauksissa (kuten kulutusluottohakemus tai uuden luottokortin tilaaminen) palveluntarjoajat vaativat myös vakinaisen asuinosoitteen ilmoittamista henkilötietojen tarkastamiseksi.
Mikäli sinulla ei ole vakituista asuinosoitetta Suomessa, voi palveluntarjoajilla olla asiakkaan tunnistamiseen erilaisia poikkeuskäytäntöjä.
Useimpien palveluntarjoajien kohdalla asuinosoitteesta poikkeava erillinen postiosoite voi korvata vakituisen asuinosoitteen tunnistautumisessa. Tunnistautuminen voidaan tehdä myös esimerkiksi palveluntarjoajan asiakaspalvelun kautta tai paikan päällä palveluntarjoajan liikkeessä. Käytännöt vaihtelevat palveluntarjoajien kesken.
Autamme vieraita mielellämme, voit kysyä apua henkilökunnaltamme tai sähköpostitse osoitteessa students@unihome.fi.
Ympäristöasiat
Teemme jatkuvasti töitä vähentääksemme tilojemme aiheuttamaa ympäristökuormitusta, tässä muutama esimerkki:
Pyrimme osaltamme yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa vähentämään turhaa veden- ja energiankulutusta sekä päivittäisessä arjessa että kiinteistön teknisissä toiminnoissa. Pyrimme pienentämään hiilijalanjälkeä ja päästöjä varmistamalla tehokkaan lämmityksen ja ilmastoinnin. Seuraamme energian kulutusta ja kannustamme myös asiakkaitamme miettimään energian kulutusta.
Unihome Students kohteessamme on laaja jätteenkierrätysjärjestelmä ja siksi suurin osa jätteestä kierrätetään tai käytetään energiantuotantoon. Jätepisteessä on jätelajeina sekajäte, muovi, pahvi, bio, paperi, lasi ja metalli. Asiakkaita kannustetaan lajittelemaan jätteet tarjoamalla useampi roska-astia useammalle eri jätelajille. Kaikissa huoneissa on vähintään kolme jäteastiaa, jotta suurimmat jätelajit tulevat huomioiduiksi
Tiloissamme käytettävät pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä ja samoin siivousyhteistyökumppanimme on sitoutunut päivittäisessä toiminnassaan vähentämään ympäristön kuormitusta ja kiinnittämään huomiota kestävään toimintaan.
Liinavaatetoimittajamme on sitoutunut myös kestävän kehityksen edistämiseen, voit lukea lisätietoja heidän sivuiltaan: https://lindstromgroup.com/fi/yritys/vastuullisuus/