FAQ – Töölö Towers

Frequently asked questions

Majoittuminen Töölön Torneilla sekä varauksien teko ja muokkaus

Kuka voi majoittua Töölön Torneilla?

Töölön Torneilla voit majoittautua yksityis- tai yritysasiakkaana. Yksityishenkilönä varauksen voi tehdä suoraan verkkokaupassamme täyttämällä ajantasaiset henkilötiedot sekä varmentamalla maksutiedot järjestelmäämme.

Varaa majoitus: https://unihome.fi/varaa

Voit myös varata majoituksen eri varausjärjestelmistä (kuten Booking.com).

Alle 18-vuotiaat eivät voi tehdä varausta.

Mitä jos minulla on ongelmia varausta tehdessä verkkokaupan kautta?

Ota rohkeasti yhteys myyntitiimiimme: sales@unihome.fi tai soita meille +358 29 412 4727.

Myyntitiimimme auttaa teitä arkisin kello 9:00 – 16:30.

Mitä majoituksen hintaan kuuluu?

Lyhytaikaisen varauksen perushintaan kuuluvat valitsemasi huoneisto, viikkosiivous sekä kaikkien vieraiden käytössä olevat yhteiset tilat. Lisäksi majoittumisen hintaan saunan käyttä, aukioloaikojen puitteissa.

Voinko majoittautua lemmikin kanssa?

Lemmikit ovat tervetulleita majoittumaan alkaen hintaan 20,00 € / yö. Lemmikkihuoneemme sijaitsevat Töölön Torneilla 2. kerroksessa. Mainitsethan varauksessasi, että matkustat lemmikin kanssa.

Huomioithan, että osaan huoneluokkia lemmikkejä ei voi tuoda. Myyntipalvelumme auttaa teitä mielellään: sales@unihome.fi tai soittamalla +358 29 412 4727.

Kuika hinnoittelu toimii?

Lyhytaikainen varaus on verrattavissa tavalliseen hotellivaraukseen.

Huoneiston hintaan vaikuttavat huoneiston koko sekä varauksen peruutusehdot. Lyhytaikaisen varauksen maksu veloitetaan aina varauksen alkaessa. Pidemmän varauksen hinnoittelu perustuu majoituksesi kestoon; mitä pidempään majoitut, sitä pienemmän kuukausimaksun maksat. Pidemmän varauksen ensimmäinen maksu veloitetaan aina varauksen yhteydessä tai sisäänkirjautuessa.

Voit maksaa varauksesi online-varausjärjestelmässämme pankki- tai luottokortilla. Voimme myös lähettää varauksesta maksulinkin jokaisen alkavan kalenteri kuukauden ensimmäinen päivä.

Voinko perua varaukseni?

Lyhytaikaisiin varauksiin on erikseen peruutusehdot, jotka ovat asiakkaalla tiedossa, ennen kuin varaus on vahvistettu eli maksettu.

Olethan yhteydessä valitsemaasi majoituskohteeseen sähköpostitse peruutukseesi liittyen. Voit kysyä lisätietoja varauksestasi ja peruutusehdoista sähköpostitse osoitteessa sales@unihome.fi.

Suosittelemme matkustajille henkilökohtaista matkavakuutusta (myös suomessa asuville). Näin voit hakea korvausta yllättäviin ja ennalta arvaamattomiin kuluihin ja menetyksiin. Unihome ei vastaa asiakkaan haitasta, vahingosta tai kärsimyksestä, mikäli ongelma ei ole suoraan kytköksissä Unihomeen. 

Mitä majoituksen hintaan kuuluu?

Varauksen hintaan kuuluu huone normaalivarusteineen sisältäen pyyhkeet, siivous 7 päivän välein, saunan käyttöoikeus, yhteistilojen käyttö ja aamiainen. 

Saanko tuoda vieraita huoneistooni? Saavatko vieraat käyttää majoitukseen kuuluvia tiloja ja palveluita?

Voit tuoda vieraita Unihome-kohteeseen, ja vieraat voivat käyttää suurinta osaa yhteisistä tiloista ja palveluista seurassasi muut naapurit huomioiden.

Saunapalvelut ovat majoitusasiakkaiden vieraiden käytössä erillistä maksua vastaan (yöpymismaksu).

Vieraat voivat myös yöpyä luonasi. Jos vieraasi viipyy luonasi, tulee asiasta kuitenkin sopia erikseen henkilökunnan kanssa.

Huomaathan myös, ettei väliaikaisten vieraiden määrä saa ylittää huoneelle määritetyn henkilömäärän maksimikapasiteettia.

Autamme mielellämme, tarkistathan vieraille avoimet palvelut henkilökunnaltamme vastaanotostamme tai sähköpostitse osoitteessa sales@unihome.fi.

Voinko maksaa varauksen vasta saapuessa?

Voit! Varatessasi huoneesi kotisivujemme kautta voit maksaa varauksesi sisäänkirjautumisen yhteydessä. 

Korttitiedot kysymme ainoastaan, jotta voimme varmentaa varauksen.

Mitä maksuvaihtoehtoja on saatavilla?

Kohteissamme voit maksaa kortilla tai käteisellä.

Hyväksymme kaikki yleisimmät eurooppalaiset maksukortit ja American Express sekä Alipay- kortit.

Voit maksaa myös Apple Pay:lla ja Google Pay:lla.

Emme voi ottaa vastaan Nordean MobilePay- maksuja tai Pivo Wallet-maksuja.

Emme vastaanota shekkejä.

Sopimusasiakkaillemme laskutus on mahdollista. 

Voinko varata huoneiston yrityskäyttöön tai yrityksen nimiin?

Huoneiston voi varata joko yksityis- tai yritysasiakkaana.

Olethan yhteydessä yritysmyyntiimme sales@unihome.fi niin autamme varauksessanne.

Ilmoitathan varausta tehdessä Y-tunnuksen (ALV-numeron), yrityksen toimihenkilön nimen sekä laskutusohjeet. Laskutus on mahdollista ainoastaan yrityksille.

Ilmoitathan erikseen majoittujien nimet, yhteystiedot, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen.

Voinko saada asumistukea Unihomen kohteissa?  

Kelan yleistä asumistukea ei myönnetä Unihomen kohteissa asuville. 

Voinko lyhentää tai pidentää varaustani?

Olethan yhteydessä myyntitiimiimme varauksen lyhentämis- tai pidentämiskysymyksissä.

Varausta voi pidentää saatavuuden mukaan.

Mikäli varausta toivotaan lyhennettävän, asiakkaalle ei palauteta maksuja käyttämättömistä öistä peruutusehtojemme mukaisesti.

Voinko nähdä huoneistoa ennen varauksen tekoa?

Huoneisiimme voi tutustua verkkosivujemme kautta ja sieltä löytyvän informaation avulla.

Mikäli sinulla on tarkentavia kysymyksiä, joihin et ole löytänyt vastausta, voit ottaa yhteyttä meihin reception@unihome.fi, vastaamme mielellään kysymyksiin. 

Mitä jos tarvitsen lisää varastointitilaa?

Tarjoamme vieraillemme lisäpalveluna laukkuvarastotiloja.

Asiakkaamme voi valita vapaan häkin ja säilyttää tavaroitasi siellä majoittautumisen ajan. Asukas on vastuussa varaston lukitsemisesta ja sen sisällöstä.

Asiakkaamme voi myös majoituksen jälkeen vuokrata varastotilan käyttöönsä, hintaan 30 € / kuukausi, ellei asiakkaalla ole tulevaa varausta.

Varastotilan varaus hoidetaan paikanpäällä vastaanotossamme.

Olen liikkeellä autolla, voinko pysäköidä autoni Töölön Torneilla?

Töölön Torneilla on kaksi parkkihallipaikkaa, jotka ovat ennakkoon varattavissa vastaanotostamme: reception@unihome.fi tai soittamalla +358 29 412 4555. Ajankohtaiset hinnat sekä saatavuuden voit varmistaa samalla vastaanotostamme.

Pohjoisen Hesperiankadun varressa on pysäköintipaikkoja ja ne ovat maksullisia arkisin vyöhyke 2:ssa. Huomioithan erikseen vyöhyke 1:sen, jossa pysäköinti on maksullista myös lauantaisin.

Pihallamme pysäköinti ei ole sallittua.

Tarvitsenko kotivakuutusta Töölön Torneille?

Et tarvitse kotivakuutusta Töölön Torneilla asumiseen.

Suosittelemme silti hankkimaan matkavakuutuksen tai matkatavaravakuutuksen ennalta-arvaamattomien vahinkojen korvaamiseen. 

Voinko tehdä muuttoilmoituksen Töölön Torneille? 

Voit tehdä tilapäisen muuttoilmoituksen kohteemme osoitteeseen, mutta vakituinen muuttoilmoitus ei ole mahdollista.

Muistathan tehdä muuttoilmoituksen, kun muutat pois Unihomen kohteesta, jotta postisi välittyy oikein. 

Voiko laukut jättää säilytykseen majoittautumisen jälkeen? 

Laukut on mahdollista jättää säilytykseen vastaanottoon aukioloaikojen puitteissa. 

Voinko vaihtaa huoneistoa kesken varauksen? 

Voit! Mikäli haluat vaihtaa huoneluokkaa kesken varauksen, olethan yhteydessä vastanottoomme tai myyntitiimiimme. 

Vaihdosta aiheutuvat lisämaksut tulee suorittaa vaihtotilanteessa.

Sähköinen sisäänkirjautuminen

Miksi minun tulee tehdä sähköinen sisäänkirjautuminen?

Pyydämme asiakkaitamme tekemään sähköisen sisäänkirjautumisen, jotta voimme sujuvoittaa sisäänkirjatumisprosessia vastaanotossamme. Täten pääsette majoittautumaan sujuvasti.

Mikäli olette saapumassa majoittautumaan kello 22:00 jälkeen, on sähköinen sisäänkirjautuminen pakollinen, jotta voimme toimittaa huone- ja henkilökohtaiset tiedot oikealle taholle.

Mikäli sähköistä sisäänkirjautumista ei ole tehty ja saavutte paikan päälle kello 22:00 jälkeen, tulee asiakkaalle tästä lisämaksuja.

Olen maksanut jo varauksen, miksi minun täytyy antaa korttitiedot?

Pyydämme korttitietoja ainoastaan rikkoumien ja mahdollisien haittojen korvausta varten. Huoneissamme ei ole minibaaria tai huonelaskutusta.

Emme veloita korttia koskaan ilman asiakkaan lupaa. (Maksupalvelulaki 30.4.2010/290, 62 §)

Miksi minun pitää antaa henkilötiedot, vaikka asun Suomessa?

Kysymme henkilötietoja (sosiaaliturvatunnusta tai henkilökortin tai passin numeroa) ainoastaan, jotta voimme tarkistaa tarvittaessa majoittujan henkilöllisyyden tai kansallisen vaaratilanteen sattuessa voimme luovuttaa tiedot Suomen viranomaisille ja turvallisuuspalveluille.

Entä jos en halua tai voi tehdä sähköistä sisäänkirjautumista?

Ei hätää, sinun tulee vain saapua vastaanottoomme sen aukioloaikojen puitteissa, niin voimme suorittaa manuaalisen sisäänkirjautumisen ja matkustajailmoituksen täyttämisen.

Esteettömyys

Onko Töölön Torneilla esteettömiä huoneita?

Huoneemme eivät ole virallisesti esteettömiä, mutta kohteessamme on huoneita, joissa voi liikkua pyörätuolilla ja kävelykepeillä. 

Huoneeseen suositellaan avuksi henkilökohtaista avustajaa. 

Yleisissä tiloissa, auloissa, käytävillä ja huoneissa on ovikynnykset (1,5 cm maksimissaan). 

Yleisissä tiloissa ja käytävillä on esteettömiä WC-tiloja. Yleisissä tiloissa, auloissa, käytävillä ja huoneissa ei ole tukikahvoja tai käsikaiteita. Kylpyhuoneissa ei ole avustusjakkaroita tai istuimia. 

Kohteissamme ei ole induktiosilmukkaa. 

Esteettömissä huoneissa on huomioitu tila pyörätuolille sängyn ja kalusteiden välillä. Huoneissa ei ole nostolaitetta. 

Huoneissamme ei ole kylpyammeita. 

Sisäänkirjautuminen

Voinko kirjautua sisään aikaisemmin kuin kello 15:00?

Mikäli varaustilanne sen sallii, on aikainen sisäänkirjautuminen mahdollista toteuttaa. Voit tiedustella aikaisempaa sisäänkirjautumista vastaanotostamme saapumispäivänä.

Jos esimerkiksi saavut jo puoliltapäivin, ja huone on jo ehditty siivota, voimme luovuttaa huoneen aikaisemmin käyttöösi. 

Voiko muu henkilö suorittaa sisäänkirjautumisen puolestani?

Olethan yhteydessä vastaanottoomme, jotta saamme tietoon kolmannen osapuolen henkilötiedot, jotta voimme suorittaa sisäänkirjautumisen heidän kanssansa.

Huomioithan, että maksu varauksesta tulee olla suoritettuna, jotta sisäänkirjautuminen voidaan suorittaa.

Olen saapumassa kello 22:00 jälkeen, kun vastaanotto on kiinni. Miten pääsen sisäänkirjautumaan?

Ilmoitathan vastaanottoomme reception@unihome.fi arvioidun saapumisajan ja mikäli olet lentämässä Helsinkiin, lennon numeron ja arvioidun laskeutumisajan. 

Vastaanottomme sulkeuduttua kello 22:00 (poikkeukset mahdollisia), lähetämme teille erikseen sisäänkirjautumisohjeet ja koodin pääoviin sekä avainten noutoboksiin, joka sijaitsee heti hotellin aulassa. Voitte noutaa avaimen koodin avulla. Avain käy kaikkiin pääoviin (ei hätäpoistumisteiden oviin) ja huoneen oveen. 

Töölön Torneilla olethan tarkka huoneen numeron kanssa. Löydät huoneesi numeron samasta viestistä, jossa sait koodin. Avain noudetaan A-tornista, mutta huoneesi voi sijaita B-tornissa tai C-rivitaloissa, jonne on oma sisäänkäynti ulkokautta. 

Emme lähetä avaimen noutokoodia, mikäli saavutte vastaanoton ollessa auki. 

Uloskirjautuminen

Voinko myöhäistää uloskirjautumista?

Myöhäinen uloskirjautuminen on 20 € / tunti. 

Ilmoitathan vastaanottoomme ennakkoon myöhäisestä uloskirjautumisesta.

Tuleeko minun siivota huoneisto majoittautumisen jälkeen?

Asiakkaidemme tulee tiskata likaiset astiat ja muistaa ottaa mukaan kaikki henkilökohtaiset tavarat, mukaan lukien ruuat.

Asiakkaiden tulee myös varmistaa, että jääkaappi on tyhjä ja puhdas.

Roskien vienti kuuluu huoneen hintaan.

Pidempiaikaisissa varauksissa, tulet saamaan erillisen ohjeistuksen loppusiivousta koskien vielä ennen lähtöpäivääsi.

Mihin palautan huoneiston avaimen?

Palautathan avaimet vastaanottoon aukioloaikoina klo 11.00 mennessä.

Jos vastaanotto on kiinni, voit pudottaa avaimen vastaanoton edessä olevaan harmaaseen postilaatikkoon.

Voit pudottaa postilaatikkoon myös mahdollisen täytetyn matkustajailmoituksen.

Huoneistojen kaluste- ja varustetaso

Voinko vaihtaa huoneistoni kalustusratkaisua?

Huoneistoiden kalustusratkaisua ei ole mahdollista muuttaa. Oman irtaimiston tuominen on mahdollista huoneistoon, mutta Unihome Oy ei ole vastuussa irtaimistosta.

Millainen varustetaso huoneistoissa on?

Huoneistomme ovat täysin kalustettuja. Valikoimaamme ei kuulu kalustamatonta ratkaisua.

Täysin kalustetun huoneiston varusteluun kuuluvat sänky tai sängyt, tyynyt, peitot, pöytä ja tuolit, säilytystilat, valaistus, TV, Wi-Fi, Ethernet mahdollisuus, perustasoiset kodinkoneet (joko omat tai yhteiskäytössä olevat), kodintekstiilit (pyyhkeet, lakanat, verhot ja matot) sekä pienet käyttötavarat (ruoanlaitto- ja ruokailuvälineet omassa tai yhteiskeittiössä). Lisäksi joissain huoneistoissa on sohva.

Mitä kodinkoneita isommissa huoneistoissa on?

Isommissa huoneistoissa, joissa on oma keittiö, on mikroaaltouuni, jääkaappi, liesi ja uuni. Kahvinkeitin ja leivänpaahdin kuuluvat myös varusteisiin.

Viranomaiskysymykset

Voinko ilmoittaa Unihome Töölö Towersin vakinaiseksi osoitteekseni?

Et voi ilmoittaa huoneistoasi vakinaiseksi asuinpaikaksesi, koska kyseessä ei ole asunto. Suomessa ei kuitenkaan ole välttämätöntä ilmoittaa vakinaista asuinosoitetta Digi -ja väestötietovirastolle, ja voit tästä riippumatta siirtää kotikuntasi kaupunkiin, jossa studiosi sijaitsee, mikäli oleskelusi täyttää muut vaadittavat ehdot. Näin voit normaaliin tapaan käyttää julkisia palveluita.

Mikäli sinulla ei ole muuta vakinaista asuinosoitetta Suomessa, voit ilmoittaa Digi -ja väestötietoviraston lakisääteiseen muuttoilmoitukseen osoitteeksesi kohteen postinumeron, ja erillisestä asuinosoitteesta poikkeavaksi postiosoitteeksi Unihome -kohteen tarkan osoitteen huoneistonumeroneen. Voit ilmoittaa huoneiston osoitteen Postille postinjakeluosoitteeksi osoitteenmuutosilmoituksella.

Osoite on muotoa:
Pohjoinen Hesperiankatu 23 (asunnon numero esim. A102)
00260 Helsinki

Voinko saada kaupungin asukaspysäköintitunnuksen?

Unihomen majoittujat eivät voi saada kaupungin asukaspysäköintitunnusta.

Lisätietoja pysäköinnistä löydät Helsingin kaupungin sivuilta.

Vaikuttaako majoittuminen Unihome- kohteessa pankki-, puhelinliittymä- tai vakuutussopimuksiini?

Yli kuukauden kestävän majoittumisen ei pitäisi hankaloittaa sopimuksien solmimista.

Eri palveluntarjoajilla on lakisääteinen velvollisuus tunnistaa asiakkaansa, ja tyypillisesti tunnistamiseen riittää suomalainen henkilötunnus. Päivittäispalveluiden (kuten henkilökohtaiset pankkipalvelut, puhelinliittymä- ja vakuutussopimukset) osalta henkilötunnus riittää useimmiten tunnistukseksi. Joissakin tapauksissa (kuten kulutusluottohakemus tai uuden luottokortin tilaaminen) palveluntarjoajat vaativat myös vakinaisen asuinosoitteen ilmoittamista henkilötietojen tarkastamiseksi.

Mikäli sinulla ei ole vakituista asuinosoitetta Suomessa, voi palveluntarjoajilla olla asiakkaan tunnistamiseen erilaisia poikkeuskäytäntöjä.

Useimpien palveluntarjoajien kohdalla asuinosoitteesta poikkeava erillinen postiosoite voi korvata vakituisen asuinosoitteen tunnistautumisessa. Tunnistautuminen voidaan tehdä myös esimerkiksi palveluntarjoajan asiakaspalvelun kautta tai paikan päällä palveluntarjoajan liikkeessä. Käytännöt vaihtelevat palveluntarjoajien kesken.

Autamme vieraita mielellämme, voit kysyä apua henkilökunnaltamme kohteessa tai sähköpostitse osoitteessa reception@unihome.fi.

Ympäristöasiat

Ottaako Unihome huomioon ympäristövaikutukset toiminnassaan?

Unihome tekee töitä jatkuvasti vähentääkseen tilojensa aiheuttamaa ympäristökuormitusta.  

Suurin osa tilojemme käytön aiheuttamista ilmastovaikutuksista johtuu energiankulutuksesta. Suosittelemme aina asiakkaitamme myös ottamaan huomioon oman energian kulutuksen huoneessa. Unihome tekee yhteistyötä (sähköyhtiö), joten sähkömme ei aiheuta päästöjä. Unihomen kohteet lämmitetään kaukolämmöllä. 

Ovatko tiloissa käytettävät pesuaineet ekologisia?

Tiloissamme käytettävät pesuaineet ovat ympäristöystävällisiä ja samoin yhteistyökumppanimme Nclean on sitoutunut päivittäisessä toiminnassaan vähentämään ympäristön kuormitusta ja kiinnittämään huomiota kestävään toimintaan.

Liinavaatetoimittajamme Comforta on sitoutunut myös kestävän kehityksen edistämiseen, voit lukea lisätietoja heidän sivuiltaan: https://lindstromgroup.com/fi/yritys/vastuullisuus/